2. aprill 2010

Maailmakuulus õllebränd Tuborg jõudis Eestisse

Tuborg

Pilt:Saku

Calsbergi kontserni kuuluv Saku Õlletehas alustas Eestis maailma ühe populaarseima premium klassi õllebrändi Tuborg müüki eesmärgiga kasvatada ja võita turuosa.

Saku Õlletehase juhatuse esimehe Veli Pekka Tennilä sõnul soovib Saku uue õllebrändiga rikastada siinset õlleturgu ja pakkuda Eesti tarbijale midagi uut. „Ka meie tänavune investeeringute kava on senisest enam suunatud õllebrändide arendamisele ning Tuborgi turule toomine on avalöögiks igati väärikas,“ sõnas Tennilä.

Tuborg on lühikese ajaga tõusnud üheks kõige populaarsemaks õllemargiks maailmas. Viimase viie aasta jooksul on Tuborgi tootmine suurenenud 79% võrra. Pärast lansseerimist on Tuborg saavutanud erinevates riikides kiire tuntuse. Uutel turgudel nagu Norra, Horvaatia ja Venemaa kuulub Tuborgi brändile ligemale 30% kasumlikust premium õllede segmendist. Venemaal on näiteks Tuborgi turuosa pärast selle lansseerimist 2004. aastal kasvanud 800%. Hetkel hoiab toode Venemaa premium õllede segmendis kindlat liidripositsiooni 27% suuruse turuosaga. Taanis on Tuborg läbi aegade üks armastatumaid ning hinnatumaid õllebrände.

Tennilä kinnitusel ei ole Tuborgi plaanid Eestis ning teistes Balti riikides vähem ambitsioonikad. „Siseneme enesekindlalt ka siinsele turule ning plaanime premium õllede segmendis korralikult rokkida,“ ütles Tennilä. Ta lisas, et Saku eesmärk on läbi oluliste tooteuuenduste ning brändidega seotud investeeringute õlleturg kasvule pöörata.

Tuborgi õllebrändi näol ei ole tegemist lihtsalt joogi, vaid noorusliku ja lõbusa elustiilibrändiga, mille sihtgrupiks on aktiivsed, trenditeadlikud, seltskondlikud ja lõbusad inimesed, kes armastavad pidutseda ning peavad lugu heast muusikast. Muusika ongi Tuborgi õllebrändi lahutamatu osa. Seepärast sponsoreeritakse erinevaid festivale (Roskilde) ning Tuborg on nähtav erinevates muusikavideodes (Kings of Leon jne).

Tuborgi näol on tegemist maheda premium klassi kuuluva õllega, mis on tänaseks müügil rohkem kui 70 riigis. Õlu on kerge ja värskendava maitsega ning sisaldab 4,6% alkoholi. Tuborgi tunneb peolettidel ära silmapaistva rohelise pudeli järgi, millel on lihtsalt avatav kork ja taskukohane hind.

TUBORGI ajalugu:

Tuborgi hakati tootma Taanis 1873. aastal. Selle aja esimene pilsneri tüüpi õlu, mis pakendati äratuntavasse rohelisse pudelisse, sai koheselt tuntuks. Praeguseks on see Taanis ja ka paljudes teistes maades kõige populaarsem õlu. 1903. aastal sõlmisid Tuborg ja Carlsberg partnerluslepingu. Tuborg (kandis sellel ajal ametlikku nime United Breweries) ja Carlsberg ühinesid 1970. aastal. Uue firma nimeks sai United Breweries. Kontserni nimi muudeti Carlsbergiks alles 1987. aastal. 2002. aastal sai Tuborgi bränd n-ö uue näo ning tänaseks on see õlu müügil rohkem kui 70 erinevas riigis. Viimase 5 aasta jooksul on Tuborgi tootmismaht kasvanud 79% ning 2008. aastal ületas see uskumatu 1 000 000 000 liitri piiri.

Saku Õlletehas on Eesti vanima õlletehasena aastakümneid Eesti õlleturu liider ja teerajaja. Saku õlled pruulitakse Eesti esimese koolitatud õllemeistri Enn Kärblase käe all. Saku Õlletehas kuulub rahvusvahelise õlletööstuse Carlsbergi kontserni.

Related News: