By: Andrei Samoldin

9. detsember 2012

Peta pimeda aja masendust

Pilt:pixdaus.com

Talv on pime aastaaeg. Kellad on keeratud talveajale ja hommikul kodust lahkudes ei tea kunagi, milline ilm sind oodata võib.

Pimedus ja ilm on kaks põhilisemat faktorit, miks kaevatakse masenduse üle. Mees.eu annab sulle kuus head nõuannet, kuidas petta sügismasendust ja leida juurde võimalusi energiavarude täiendamiseks.

Tee sporti

Enese liigutamine öeldakse olevat parim masenduse ennetaja. See on loomulik, sest koos ollakse toreda trennipartneriga, liigutatakse ennast ja ollakse väljaspool tööd või kodu. Trenn tõstab ka toonust ja muudab organismi vastupidavamaks erinevatele haigustele.

Peta masendust ja ole järjekindel. Üks kord ujulas või squashisaalis käimist ei muuda sinu organismis ja mõtetes mitte midagi, kuid regulaarne treenimine aitab vältida asjatut muretsemist ja muremõtete tekkimist.

Söö tervislikult

Söömine on kindlasti üks inimese lemmiktegevusi. Kuna kõigil on kiire, ostetakse poest poolfabrikaate, ega mõelda, et liigselt ühekülgne ja vitamiinivaene toit põhjustab tavaliselt tervisehädasid, mistõttu inimene tunneb ennast halvasti ega soovi üldse millegagi tegeleda. Mitte millegagi tegelemine viib mõtted probleemidele, sellest järgmine etapp on juba üldine masendumine.

Peta masendust ja söö seda, mille järele vajadust tunned. Tavaliselt tekib kõige suurem masendus söömise puhul sellest, kui keelatakse enesele meelepäraseid roogasid. Hea õhtusöök koos meeldiva kaaslase ja oma lemmiktoiduga tõstab enesetunnet ja pime aeg pole enam probleemiks.

Pidutse 

Pidutsemine on tavalise eestlase jaoks meeldivamaid tegevusi, kuidas reaalsus ja hall argipäev unustada. Korralikuks olenguks valmistutakse mitu nädalat, peoõhtul pannakse selga oma kõige paremad riided ja ollakse koos oma sõpradega. Lisaks teeb alkohol oma töö...

Peta masendust ja pea piiri. Luba endale mõistlikus koguses alkoholi ja mine õigel ajal magama. Hommikul luba endale ilus jalutuskäik ja meeldiv hommikusöök linna parimas kohvikus. Peaasi, et tänu nädalavahetuste pidustustele ei tunneks sa ennast esmaspäeva hommikul sama väsinuna, kui reedel töölt ära minnes.

Võta puhkust ja otsi päikest

Masenduse peamiseks tekitajaks on ilm. Suvel tekib masendus, kui ilm on vihmane ja sügisel on masendus kerge tekkima tänu pidevale hämarusele. Seevastu Lõuna- Euroopas on praegu viimased soojad päevad ja lõunapoolkeral on algamas kevad.

Peta masendust ja võta endale töö juurest puhkust. Muretse endale viimase hetke pakkumine ja sõida juba homme hommikul ära. Soe õhk ja merevesi, võõrad inimesed ja uus keskkond aitavad unustada kodus ja tööl olevad probleemid. Lülita mobiiltelefon välja ja mõtle ainult niipalju, kui on vajalik parima meelelahutuse otsimiseks.

Ära ennast tööle unusta

Kui küsida, millest või kuidas tekib inimestel kõige tavalisemalt masendus, on peamiseks vastuseks loomulikul töö. Tööl antakse ülesandeid, mida tuleb kindlaks ajaks lahendada. Tööl on ülemus, kes ei saa aru sinu vajadusest puhata ja asju kergemini võtta. Tööl on töökaaslased, kes on samasugused närvipuntrad, kui sina ise. Kui sellele veel lisada sügisene ilm, on tulemuseks tööviljakuse langus ja pessimistlik ellusuhtumine

Peta masendust ja tule töö juurest õigel ajal ära. Selle asemel, et arvuti taga silmi väsitada ja kruuside kaupa kohvi endale sisse valada, on mõistlikum tegeleda endale meelepärase hobi või tegevusega.

Mõtle ainult häid mõtteid

Tuuline ja külm ilm, negatiivselt meelestatud inimesed ja ebaselged mured on masenduse ja tusatuju peamisteks allikateks.

Peta masendust ja ole positiivne. Naeratavaid ja heatahtlikke inimesi on vihmastel sügispäevadel niigi vähe ja just sina pead sellel aastal olema “pioneer” ja näitama oma kaaslastele õiget suhtumist, kuidas pimedast ja märjast sügisest kergesti üle saada.

Related News: