By: mees.eu

7. veebruar 2013

Pimeda aja vitamiinivarud

Pilt:wordpress.com

Anname sulle nõuandeid, kuidas kõige paremini taastada oma organismi vitamiinivarusid, et paremini pimedale sügishooajale vastu pidada.

1. Joo mahla

Tõhusaks vitamiiniallikaks on kujunenud erinevad mahlad. Kõige paremad nendest on tehtud kodumaistest aiasaadustest ega sisalda endas säilitusaineid. Mahlad sisaldavad endas suurtes kogustes C vitamiini.

Miks tarvilik?
C vitamiin aitab pääseda sügis- ja kevadväsimuse küüsist, tõstab organismi vastupanuvõimet ning tugevdab immuunsussüsteemi. Ehk siis teeb kõik selleks, et ennast pimedatel ja vihmastel sügispäevadel erksana tunda.

2. Võta eeskujuks jänes

Kõik me oleme kuulnud lapsepõlves juttu jänesest, porgandist ja viimase heast toimest haavikuemanda silmanägemise parandamisel. Muinasjutul on tõepõhi all, kuna porgand sisaldab endas palju A vitamiini.

Miks vajalik?
A vitamiin mängib väga olulist rolli nägemisteravuse mõjutamisel ning aitab ennetada köha ja nohu, kuna hoiab korras limaskesta. Ühesõnaga äärmiselt vajalik vitamiin, et mitte haigeks jääda.

3. Mine seenele!

Kui nädalavahetusel juhtub olema kuldne sügisilm, soovitame minna metsa. Lisaks värskele õhule, päikesele ja looduses viibimisele, on võimalus korjata ka seeni. Seened teatavasti sisaldavad endas aga palju B rühma vitamiine. Kaasa võib võtta ka mõõdukas koguses õlut, mis samuti samasugust vitamiini sisaldab. Jäta meelde, et liigne alkoholitarbimine vähendab organismis aga vitamiinide toimet.Miks tarvilik?B vitamiinid panevad tööle inimese aju, südame ja närvisüsteemi. Samuti osalevad ainevahetuses ja punaste vereliblede moodustamisel.

4. Doktor Päike.

Mida rohkem sügist, seda vähem päikest. Ja veel november, mis on üldse aasta kõige pimedam aeg. Inimene vajab igapäevaselt piisavalt päevavalgust, et tagada normidekohane D vitamiini tootmine.

Miks tarvilik?
D vitamiini abil imendub kaltsium inimorganismi. Kaltsium on organismile vajalik luude ja hammaste normaalseks arenguks. Päevaseks vitamiini normiks piisab tunnist päikesest või päevavalguse käes olemisest.

5. Söö täisteratooteid

Kui juba leiva- ja saiatooteid tarbida, siis soovituslikult just täisteratooteid, mille koostisosad sisaldavad palju E vitamiini.Miks tarvilik?E- vitamiini tuntakse eelkõige „viljakuse vitamiinina” ja sugulise aktiivsuse tõstjana. Kuid lisaks sellele aeglustab ta vananemist, võimaldab sperma teket ning tugevdab lihaseid ja immuunsussüsteemi.

6. Apteek aitab!

Kui kõik eelpool nimetatud abinõud on ära proovitud, kuid sügisest tingitud masendus kipub endiselt kallale, võib viimases hädas pöörduda ka apteeki, kus olemas laias valikus erinevaid toidulisandeid ja vitamiinipreparaate.

Miks tarvilik?
Toidulisandite ja vitamiinipreparaatide eesmärgiks on täiendada tavatoitu, kui see on liialt ühekülgne. Neid kasutatakse põhjusel, et inimene ei ole oma loomuliku toidu kaudu saanud piisavalt eluks vajalikke mineraalaineid või vitamiine. Selle põhjustajaks on ebakorrapärane toitumine, haigused või ühekülgne toit.

Related News: