By: Siim Ausmees

27. detsember 2012

Tõsiste meeste spordialad

Sport

Pilt: vimevite.cz

Kus on mehe peamine sporditegemise koht? Tõenäoliselt vastaks enamus naistest, et loomulikult teleka ees, koos kolme õlu ja viie sõbraga.

Spordiala ei ole seejuures tähtis, hakkama saadakse võrdselt hästi kõikide huvitavate alade vaatamisega.

Tõestamaks nii naistele kui ka oma sõpradele (ja muidugi ka iseendale), et tegelikult ollakse suutelised palju rohkemaks, kui teleka ees karjumiseks, tuleb vahetevahel enda ellu tuua värvikamaid episoode. Näiteks hakata harrastama spordialasid, mis paneb mehe tõelise katsumuse ette ja võtab organismist välja selle viimase.

Tutvustame antud artiklis järgmiseid spordialasid: esiteks kümnevõistlus, teiseks triatlon, kolmandaks tõsine maadlusmäng pallidega ehk lihtsamalt ragby ja lõpetuseks ka talvel harrastatav täispikk suusamaraton (soovitavalt Eestis ja Otepäält Elvasse).

Mees.eu toimetus tegeleb igaaastaselt kümnevõistlusega, tulemustest siinkohal pigem mitte rääkides. Anname ainult vihjeid, et kõik alad tehakse läbi ühe päevaga, kõik alad sooritatakse ja pärast tarbitakse valu vähendamiseks ohtralt karastavaid jooke ja peetakse saunapidu! Lisaks valmistume ette Tartu Maratoni läbimiseks 2007. aasta talvel!

KÜMNEVÕISTLUS

Kümnevõistlusega on igal eestlased oi kui head mälestused. Mäletame ju senimaani suveolümpiamänge Austraalias, kus äärepealt oleks juhtunud see, et Eesti mees Erki Nool oleks üleastumise pärast jäänud ilma ainsast kuldmedalist. Eestlased on pikka aega olnud maailma ja Euroopa kergejõustikustaadionitel esirinnas just tänu kümnevõistlusele. Vahepeale mõõnaperiood, kus vanad „tegijad” lahkusid parematele jahimaadele, on õnneks möödumas. Uus seltskond teeb ja on tegemas tõsiseid mehetegusid!

Kümnevõistluse harrastamiseks on sul vaja staadionit, parajas suuruses sõpruskonda ja ehk ka natukene füüsilist ettevalmistust ja teadmisi erinevate aladega kaasnevast heite-hüppe-kukkumistehnikatest. Loodetavasti omandati midagi ka gümnaasiumis õppides. Kui vajalikud asjad olemas ja vaim valmis, ei olegi muud, kui tegutsema hakata.

Nagu öeldud, kokku on kümnevõistluses kümme (huvitav, huvitav) ala, mis tuleb kõik läbida, olgu stiiliks jooks, hüpe või roomamine (viimane, tõsi küll häid punkte ei anna). Lihtsamini saab hakkama jooksualadega, küsimusi tekitab kindlasti tõkkejooks ja väidetav meeletu valu, kui juhtub see, et komistad tõkkest ülehüppamisel. Teise poole aladest moodustavad heitealad, kus pead jõudu katsuma nii oda, kuuli kui kettaga. Eraldi tuleb peatuda teivashüppel, mis paistab olema amatöörist sportlase jaoks ületamatu takistus. Meie arvame, et teivas tuleb esmalt pihku võtta ja siis tegutsema hakata…. Nii lihtne see ongi!

Kümnevõistluse puhul garanteerimine palju higi, verd ja pisaraid ja 10 ala üleelamisel pikaajalist heaolu ja staaritsemist sõprade seas. Ja lisaks kõigele muule suurt vajadust spordipäeva kordamiseks järgmisel aastal! On ju vaja ennast ja kaaslasi ületada!

Tunni, päeva või päevade (oleneb palju osavõtjaid on ja kui kõrgel tasemel võistlust plaanitakse) lõpetuseks soovitame sauna, ohtralt karastusjooke, pehmet aset ja vaba järgmist päeva!

www.decathlon2000.ee

TRIATLON

Triatlonist on viimasel ajal kujunemas välja üks populaarsematest spordialadest Eestis. See on arusaadav, kuna paljalt jooks, rattasõit või ujumine ei tekita spordimeestes enam piisavalt elamust, samas on tegemist ka pealtvaatajate jaoks huvitava mitmik spordialaga, kus pinget ja põnevust jätkub kuni ürituse lõpuni.

Nagu öeldud, koosneb klassikaline triatlon ujumisest, jalgrattasõidust ja jooksmisest. Täpselt sellises järjestuses ka tuleb spordialad läbida. Alade täpsed distantsid varieeruvad suures ulatuses ja tegelikult sõltub kõik sellest, mis tasemega spordimeestele üritus on mõeldud. Hawaii IRONMAN näiteks koosneb 3.8 km pikkusest ujumisdistantsist, seejärel tuleb sõita 180 km jalgrattast ja lõpetuseks veel joosta 42.2 km pikkune jooksudistants. Samas võib osaleda ka võistlustel, kus ujuda tuleb ainult 200 m, rattaga sõita 20 km ja joosta 2 km. Vahed on suured!

Triatloni tegemiseks ei ole tegelikult muud vaja, kui spordirõivaid, jalgratast ja häid sportimispaiku. Kindlasti ei ole esmatähtis osaleda kuskil võistlusel, vaid algatuseks proovida väikesi vahemaid korraga läbida, näiteks koos oma sõpradega, kaasaelajateks teised sõbrad ja tuttavad. Igatahes paneb see spordiala Sinu organismi tõsiselt proovile, lisaks pead arendama oma oskusi mitmel spordialal korraga!

Lisainfot ja triatlonite toimumisajad leiad: www.triatlon.ee

RAGBY

Eestlaste jaoks paistab brittide poolt armastatud ragby mõttetu jõumänguna, kus vastaste ründamine ja ovaalse palli järele jooksmine kaalub üle kogu mõistuslikkuse. Tegelikkuses paistab tegemist olevat võrdlemisi ekstreemse spordialaga, mida maailmas harrastavad miljonid ja on leidnud ka Eestis kandepinda.

Lihtsustatult öeldes on mängu eesmärgiks saada rohkem punkte kui vastasvõistkond. Võistkonnal on TRY (palli mahapanek vastaste väravajoone taha) sooritamiseks aega 6 tacklingut (tackle- maha tõmbamine). Kui peale seda ei ole skooritud, antakse pall üle vastastele ja algab nende tee õnne suunas! Mäng kestab kokku 80 minutit, kumbki poolaeg 40 minutit ja lisaks vaheaeg 10 minutit. Platsil on korraga ühest võistkonnast 13 mängijat.

Kogu mängu ivaks on õige ja oskuslik söötmine. Sööta võib palli ainult endast tagapool olevale mängijale. TRY eest on võimalik saada 4 punkti, peale selle sooritamist antakse võistkonnale võimalus üritada palli ka jalaga väravasse lüüa.

Vastasvõistkonna liiget võib peatada peamiselt mahatõmbamise teel, haarata ei tohi teisest mängijast kõrgemalt, kui tema kael ja hüpata tohib ainult selle mängija suunas, kellel pall on. Nii, et arveteklaarimisest vaenlasega ja totaalselt peksumängust võib enamasti ainult unistada.

Arvate, et asi on piisavalt karm? Loomulikult! Ja see paistab meestele meeldivat. Mees.eu tahab ragby lähiaegadel ära proovida, et tunda seda õiget ja mehist kutsumust, kus 26 täisjõus meest jooksevad ühe väikese palli pärast ennast hingetuks ja mängu lõppedes võid ennast leida kiirabis. Eks ta valus kindlasti ole, aga kõik on mööduv!

Tunned huvi? Külasta www.rugby.ee

SUUSAMARATON

Eestlased on vanad suusatajad. On suusatatud nii tünnilaudadega, tõrva järele lõhnavate puusuuskade või viimase peal olevate high-tech suuskadega. Igal omad võlud ja ohud. Lisaks rahvaspordile kütavad telekas kirgi ka meie spordielu vaieldamatud superstaarid, Otepääl möllavad mehed ja naised, kes toovad igal tiitlivõistlusel Eestile au ja kuulsust.

Suusatamine on tegevus, kus pidevalt tuleb ennast liigutada, kõikide lihasgruppidega. Olgugi, et vahepeal toimub laskumine mäest alla, ei saa ka seal ennast lõdvaks lasta, kuna järgmiseks võid ennast leida lumehunnikust katkise suusapaariga. Ehk siis lisaks füüsilise pingutusele peab leidma endas ka piisavalt võimalust mõtlemiseks.

Suusamaratonil osalemiseks on vaja ilusat suusailma, eelkõige lund ja murdmaasuusavarustust. Ja paha ei teeks ka korralikult hooldatud rajad, kus ei peaks esimesena meetripaksuses lumekuhjas endale teed rajama. Vajalik on ettevalmistus, kuid on juhtunud, et maraton sõidetakse läbi ka eelnevalt suusatamist mitte teades ega tundes.

Õnneks on viimastel aastatel Eestis olnud lumerikkad talved ja toimunud/toimumas on mitmeid suusavõistlusi, kus ka tavainimene saab tulla vabasse loodusesse endale head tegema.

Kokku toimub talvel Eestis lugematu hulk suusaüritusi, kus kõige kõvemad on koondunud ühisnimetuse ESTOLOPPET alla. Kõige tuntum ja rahvarohkem üritus on kindlasti Tartu Maraton, kokku 63 km pingutust külmas ilmas, koos karude, mustikajoogi ja üle 4000 kaaskannatajaga. Järgmisel aastal toimub Tartu Maraton 18. veebruaril, nii, et aega ette valmistuda on piisavalt.

Suusatamine: www.tartumaraton.ee

Et oma elu atraktiivsemaks muuta, ei pea just soetama enesele uuemat kodukinosüsteemi või otsima oma õhtute veetmiseks uusi ja uusi lokaale ja puhveteid. Pigem mõelda just sellele, kuidas samaaegselt pakkuda enesele piisavalt ekstreemset tegevust kui füüsilist aktiivsust. Eelpool räägitus spordialad seda ka kindlasti annavad! Ja tuletame veel meelde, et ennem, kui ennast sellistel spordialadel proovile panna, tuleb vähemasti natukene ka eelnevalt trennida!

Related News: